Od 1. novembra 2025 vstupujú do platnosti nové pravidlá, ktoré ukladajú všetkým slovenským zamestnávateľom povinnosť oznámiť Sociálnej poisťovni číslo účtu každého zamestnanca, na ktorý poukazujú mzdu, alebo informáciu o tom, že mzdu vyplácajú v hotovosti. Zjednodušené administratívne pravidlá platia následne od 1. apríla 2026.
Čo presne musí zamestnávateľ oznámiť
Zamestnávateľ je povinný najneskôr do 31. marca 2026 oznámiť Sociálnej poisťovni:
- číslo účtu zamestnanca v banke alebo v pobočke zahraničnej banky, na ktoré mu vypláca mzdu, alebo
- informáciu, že mzdu vypláca v hotovosti.
Táto povinnosť sa vzťahuje na všetkých zamestnancov, ktorých poistenie:
- vzniklo pred 1. novembrom 2025, alebo
- vznikne v období od 1. novembra 2025 do 31. marca 2026, a trvá ku dňu, keď zamestnávateľ podáva oznámenie.
Zamestnávateľ je zároveň povinný nahlásiť aj každú zmenu týchto údajov výplaty mzdy zamestnancovi. (napríklad zmenu účtu či prechod z bezhotovostnej na hotovostnú výplatu mzdy)
Ako bude oznámenie prebiehať
Spôsob oznámenia určí Sociálna poisťovňa, ktorá by mala zverejniť podrobnosti o postupe a formáte oznámenia v dostatočnom predstihu. Predpokladá sa, že pôjde o elektronickú formu cez existujúce kanály elektronickej komunikácie so Sociálnou poisťovňou – tzv. Registračný list fyzickej osoby (RLFO prihláška).
Splnením povinnosti nevzniká duplicita
Ak zamestnávateľ splní túto novú povinnosť, nebude musieť tieto údaje oznamovať opakovane. Oznámenie podľa novej úpravy sa bude považovať za riadne oznámenie čísla účtu aj na účely iných ustanovení zákona o sociálnom poistení.
Cieľ opatrenia
Cieľom novej povinnosti je:
- zvýšiť transparentnosť vyplácania miezd,
- zjednodušiť kontrolu a evidenciu príjmov poistencov, a
- zároveň zefektívniť komunikáciu medzi zamestnávateľmi a Sociálnou poisťovňou.
Všetky dôležité informácie o tejto povinnosti sú zverejnené na oficiálnej stránke Sociálnej poisťovne na nasledovnom odkaze.






